І цьогоріч навчання в школах Липоводолинської громади організовують із поправкою на безпеку дітей. І головне питання – укриття в закладах освіти. Нині рахують, скільки учнів вони можуть умістити, бо ховатися від тривог – це не просто «пересидіти» кілька хвилин, а потрібно проводити уроки, адже тривоги дуже тривалі.
Начальниця відділу освіти, молоді та спорту селищної ради Наталія Педько на сесії селищної ради, що відбулася 27 серпня, пояснює: комісія підписала акти готовності по всіх освітніх закладах. Та, щоб процес був організований, доводиться переходити на змішане навчання. Тобто частину уроків діти відвідують у школі (в укритті), решту – дистанційно, через онлайн-платформи чи самостійне опрацювання.
Кожен заклад розробив свій розклад. Наприклад, попередньо заплановано наступне. У Берестівському ліцеї постійно відвідуватимуть заняття лише учні 1, 2 та 11 класів. Решта приходитиме через тиждень. У Байрацькому вирішили інакше: три дні вчаться молодші, два – старші, а потім навпаки. У Беївському теж по черзі: понеділок, четвер і п’ятниця – 1-7 класи, вівторок і середа – 8-11, далі міняються місцями.
Складніше з Липоводолинським ліцеєм. Тут укриття розраховане лише на 240 осіб. Воно має два приміщення, тож довелося вигадувати схему.
Тому сплановано так, що перший тиждень навчаються перші й другі класи. Будуть навчатися по паралелях: разом два класи, два вчителі будуть проводити урок.
«Навчатися паралелями можливо тільки в початкових класах», – зауважила начальниця відділу освіти.
Перші – четверті класи навчатимуться позмінно: у першу зміну – 1, 2 класи, у другу – 3, 4 класи. У них буде по 4 уроки. Але й вони приходитимуть не щодня, а через тиждень.
Старші ж класи опинилися в складнішій ситуації. Їм визначили лише один тиждень очного навчання… на 7 тижнів, тобто два місяці. Бо інакше всіх у приміщення не розсадиш. Навчання проходитиме в одну зміну, по сім уроків на день.
«Нам обіцяють благодійники поставити перегородки в укритті, тоді вміщуватимемо по чотири класи одночасно, – говорить Наталія Педько. – Але поки що їх немає».
Додаткове укриття, орендоване громадою, визначене для працівників.
На сесії, де розглядалося питання щодо організації навчального процесу, Сергій Гресь прямо запитав:
– Що заважало за цей рік, поки школа стояла без навчання, зробити перегородки одразу? Адже було виділено кілька десятків мільйонів державних коштів, плюс місцевий бюджет.
У відповідь пролунало пояснення – таким є «проєкт».
Депутат уточнив: чому ж тоді не внесли зміни до проєкту?
Конкретного пояснення не почули.